HTML

Antipop

Neked is eleged van, hogy a rádióból és a tévéből is pop mocsok dől? Hogy a teszkóban is Fiesta szól? Hogy a pop zene mindenhol beleokádik a füledbe? Nekünk nagyon. Úgyhogy kardot rántunk és lemészároljuk őket mind egy szálig.

Friss topikok

Linkblog

zéessó (TheShowCrew) - Manki

2012.10.06. 02:21 e-unclesam

Azt azért kijelentem bátran, Magyarországon nincs hiány a mérhetetlen ostobaságból. Köszönjük meg következő alanyuknak, a méltán népszerű magyar pimpgengszterreppp méltán népszerű képviselőjének az újabb szellemi leépülést. Ironikus, hogy szegény pont felemelni akart minket.

Annyi mindent jegyeztem fel ezzel a valamivel kapcsolatban, hogy elfáradtam már attól is, hogy átolvastam. Most vége lehetne a bejegyzésemnek annyival, hogy leírom, hogy ez az ember is csak egy a sok mondvacsinált, hülye magyar raphuszár közül, aki meg van győződve, hogy a gengszterkedés és egymás a porig alázása erkölcsileg felemeli őket annyira, hogy megmondják, mit csináljak.

De nem! Mert jól meg kell adni ám a módját!

Szóval. Túlléptem már azon, hogy ma már minden jöttmentnek „offisöl vidióklip”-je van (és minden mindig nagybetűvel - te figyeltél számtechen?!), mint ahogy azon is, hogy ezeknek a 85%-a valóban minősíthetetlenül szar (de ennek köszönhetően legalább van miről írnom). Valahogy mégsem emészti meg a gyomrom azt, hogy 1080 HD-ben pörgethető ez a rettenet. Ettől csak minden még élethűbb lesz, ami egészen megrémít.

A klip alapötlete az (és javítsatok ki, ha ezt a mélyenszántó vezérgondolatot félreértelmeztem volna), hogy mindenki „manki” (angol: monkey – majom), aki nem a főhős vagy az egyik tesója. Megtudom azt is, hogy a skuló, a fló, a krú és az egyéb nagyon gengszteres szavak menők, nem „mankik”. Fontos hangsúlyoznia azt is, hogy a nebuló gáz, sorban áll, és a kötelező „játszd csak a szereped, míg én kívülálló vagyok” paradigmába is belecsúszunk (szigorúan kötelező az „ezt jegyezd meg!” felkiáltás!).

Egyébként: nem értem egészen, most akkor mankinak lenni pozitív, vagy negatív? És mióta buli az, hogy a kitkat átváltozik banánná? Most mi van?!

Deák téren flegmán csoszogva őgyelgés, nagyon természetesen besétáló „gáré” megbámulása (0:50-nél az a hatalmas színészi alakítás valami letaglózó), padon ücsörögve mutogatás, kitűnően beválogatott statiszták mankivá válása, „instrumentális” rész alatt alagútban (nagyon eredeti módon!) táncoló újabb mankik – mind-mind egy kreatív és szellemesen társadalomkritikus vizuális energiabomba kihagyhatatlan láncszemei. zéessó annyira odatette magát, hogy mindent magára vállalt: forgatókönyvíró, rendező, főszereplő éééés – főelőadóművész. Mondjam azt, hogy látszik?

A szöveg és a zene. Nos. Az szar, de máskülönben nem is lenne itt.

A zenéről annyit, hogy rühellem a dábsztepet. Értem én, hogy össze kell rakni, értem én, hogy tök sokat kell hozzá nemtommicsinálni, hogy jó legyél benne, de kérdem én, megéri, ha a végén még mindig rühellem? És akkor hogyan akar zéessó kolléga eredeti lenni azzal a műfajjal, ami sötét korunk dárenbésze (vagy ha úgy tetszik, háuz zenéje)? Minden kornak meg van a maga pop-zenéje: swing, twist, rokkenroll, beat, stb. Még az egyébként teljesen antiszociális, grunge-nak elnevezett zenei vonalból is képes volt a gépezet rekordszámon eladott terméket gyártani. Kurt Cobain és sok társa sikított ettől, az eredetiségüket féltették. De mit kezdjek azzal, aki a megismételhetetlenségét popzenében hangoztatja?! És mindezt a VIVA napi listájának 4. (!) helyén (október5.)!!!

A városi utcaköltész legények (mint zéessó) flegmán és lekezelően beszélnek hozzád, az ehhez tartozó kifejezéstár tartalmazza többek között a „ne szemtelenkedj”, a „ne nyúlkálj”, „a kezemet se veszem ki neked” fordulatokat. És ez persze eredeti.

Értelmetlen mondatokból pedig öröm válogatni:

„Haverka a reppem herka, a reppem megmar a reppem,

A flómra vered a cerkád, azt elsírod magad, hogyha nem érted a reppem.”

Gyöngyszem. Mintha egy agyonvarrt nyolcéves írta volna.

„Ez megy, mint a packman, a sikátor gladiátor,

A fülesem AKG, a szavam AK47, ritmika, aki ellene bátor.”

Mintha egy bekokózott ganxta geszti péter írná a szöveget…még a manki is stimmel!

„Ma meg már mindenki emszí, mindenki producer, mindenki gangszta vagy hazafi.

Ez meg egyedi, amilyen sose leszel, ahogy nézlek.

Eredetik a soraim, ezt adom a spanoknak, rakom a linket a fésznek.”

Ma mindenki gangszta, producer, emszí…nagyon sajnálom, hogy a sok gonosz ember ellopta az általa kialakított zenei stílust, ami „akkor is hip-hop, ha bezúz”. És ő persze annyira nem manki, annyira eredeti (mint a sorai), hogy „mindent tesz a fészre”. És egyébként is, ez az egész megmondomnekedmiaszitu dolog mindig rohadtul sántít: ki áll be a sorba? aki mesél, vagy aki a 28.000-ik okostojásként meg akarja mondani, hogy te vagy a 27.999-ik?

És a refrén…!

„Manki, ez a nevem eleje, a nevem ereje a nevem eleve

A jelem a jelenem mereven tartom, te ne kérdezd tőlem, hogy menetelek e.”

Ez…ez…no comment…no comment.

„…legyél eredeti…”

Kösz bazmeg. Mintha valaki azt mondta volna nekem: Think different.

És a számomra legszórakoztatóbb:

„…a tesókrúból jöttem.”

Én nem jöttem csak onnan, hogy feltegyem a kérdést: miaf…? Egyébként ez a hatalmas értékű lírai alkotás a szar zenéje alatt elolvasható, ott, a leírásnál. De jó.

 

Összegzésként azt kell kijelentenem, hogy a kolléga egy majom. Ha már eredeti akar lenni, és meg akar győzni, hát tegye célravezetően, EREDETI MÓDON. Klasszikust idézek:  „Tedd, vagy ne tedd, de ne próbáld!”

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://antipop.blog.hu/api/trackback/id/tr104822677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása